2017-02-20 06:02:05

Prošlost i sadašnjost zavičaja

Učenici 3. razreda Područne škole Prud u drugo su polugodište ušli izučavajući  prošlost, sadašnjost i budućnost. Tako vam se već danas mogu pohvaliti da znaju tko su predci, a tko potomci;  što je desetljeće, stoljeće i tisućljeće; kakva nam je bila prošlost i kad će biti budućnost…

Spoznaje o prošlosti proširili su razgovarajući sa svojim roditeljima, bakama i djedovima i uspoređujući život prošlosti sa životom u sadašnjosti. Usput su prikupili predmete koji svjedoče o životu ljudi iz prošlosti zavičaja i napravili malu razrednu etnografsku izložbu. Na satu likovne kulture odabrali su  jedan predmet iz zbirke i nacrtali ga. Prikupljali su i fotografije iz prošlosti i izložili ih u razredu. Pisali su svoja imena glagoljicom uz svjetlo svijeće i zamišljali kako je bilo našim predcima čitati i pisati uz svijeće. Na kraju su povodom Noći muzeja posjetili i razgledali Arheološki muzej Narona u Vidu. Najviše im se svidjela etnografska izložba i funkcionalnost uređaja koji rade bez uporabe električne energije. 

 

Kad je moj djed bio mali…

Kad je moj djed bio mali, nije imao nikakve tehnike kao mi danas. Učio je na pašnjaku dok je čuvao ovce.  Nije imao električne svjetiljke, nego lampe i svijeće. Morao je dugo pješice hodati do odredišta. Igračke je pravio od životinjskih mjehura, čarapa i štapova. Igrao se loptom ili bacajući koplje. Tko bi dalje bacio, bio bi pobjednik. Uživao je igrajući skrivača u prirodi, o računalu i mobitelu ništa, baš ništa, nije znao.

Mislim da je i prije život bio lijep, ali da je nama sada ljepše i da trebamo cijeniti svoj način života.

                                                                                                                                                      Lana, III. r. 


Osnovna škola don Mihovila Pavlinovića Metković