Dan darovitih učenika
Autor: Hrvoje Šimović, 21. 3. 2019.
Kako bi se afirmirala spoznaja o potrebi organiziranja sustavne brige za darovite učenike, posljednjih se godina prvoga dana proljeća, 21. ožujka, u hrvatskim školama obilježava Dan darovitih učenika.
Najcjelovitija je definicija darovitosti ona koja ističe da su,osim sposobnosti, za visoku razinu postignuća od velike važnosti motivacija i kreativnost. Istraživači su uočili da ispunjenje potencijala darovitih ovisi i o njihovim osobinama ličnosti. Dakle, dijete može imati iznimne sposobnosti koje njegovi vršnjaci nemaju, ali one same po sebi nisu dovoljne da bi se darovitost i aktualizirala. Uz visoke sposobnosti, važna je motivacija za učenjem i razvijanjem specifičnih interesa koje darovita djeca rano iskazuju, usmjerenost prema cilju i radna energija koja im pomaže da postavljene ciljeve i ostvare.
O osobinama ličnosti ovisi hoće li se kombinacija iznadprosječnih sposobnosti uspjeti i iskazati. Za razvoj uočene darovitosti neophodna je osmišljena, bogata i stimulirajuća okolina.
Darovitost je, dakle, skup osobina (sposobnosti, motivacija, kreativnost) koji omogućuje pojedincu dosljedno postizanje iznadprosječnih, novih i izvornih uspjeha i doprinosa u nekom društveno cijenjenom području a darovita su djeca identificirana od stručnjaka.
Darovita su djeca vrlo maštovita i kreativna. Počinju ovladavati nekim specifičnim područjem i napredovati mnogo brže od prosječnog djeteta, ponajviše zato što im učenje i ovladavanje vještinama u tim područjima ide mnogo brže i lakše. Puno čitaju, bogatog su rječnika, širokog su raspona interesa, otvoreni za nova, izvanškolska znanja.
Tijekom osnovnoškolskog obrazovanja darovito dijete uči na kvalitativno različit način i treba mu minimum pomoći odrasle osobe da bi ovladalo područjem svog intenzivnog interesa. Veći dio vremena uči samostalno. Ono što darovita djeca otkrivaju učeći, djeluje na njih motivirajuće i potiče ih na daljnje učenje i rad. Često samostalno pronalaze nova pravila i nove, osebujne načine rješavanja problema unutar toga područja. Postavljaju puno pitanja, logički brže zaključuju, mogu analizirati, sintetizirati i stvarati samo sebi znane putove rješavanja složenih zadataka, a posjeduju i druge umjetničke, jezične, glumačke sposobnosti.
O osobinama ličnosti (otvorenost prema novom iskustvu, pozitivna slika o sebi, autonomija, otpornost na stres) ovisi hoće li se kombinacija iznadprosječnih sposobnosti uspjeti i iskazati.
Kod takvih učenika opravdano je pretpostaviti da se radi o potencijalnoj darovitosti, pa je potrebno provesti identifikacijski postupak radi stručnog utvrđivanja jesu li opaženi i prepoznati signali doista znakovi razvijenije sposobnosti i darovitosti, te izraditi program koji bi bio najprimjereniji učenikovim sposobnostima, interesima i motivaciji.
Daroviti učenici pripadaju dijelu populacije, što je definirano Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, „djece s posebnim potrebama“ te oni, kao takvi, imaju pravo na prepoznavanje, praćenje, usmjeravanje i sustavnu brigu kako bi mogli razvijati svoje potencijale i interese, postali odrasli stvaratelji i pokretači društva. Za sustavan rad s darovitima škola je razmjerno najvažnija jer posreduje tijekom razvojnih razdoblja kritičnih za razvoj i aktualizaciju potencijalne darovitosti.
Zbog svega navedenog, potrebna je suradnja roditelja, učitelja i stručnih suradnika u prepoznavanju i identifikaciji darovitih učenika.
1. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
2. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
3. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
4. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.doc
5. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
6. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
7. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
8. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.doc
PRO, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
Odgojno-obrazovna skupina, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
Skolski projekt Ekovrt, Ivana J..docx
slika1.jpg
Ivana1.jpg
Ivana2.jpg
Ivana 3.jpg
Repetitorij za podmladak HCK 2007.doc
Vijesti iz naseg eko vrta.docx
20200213 131019.jpg
20200213 131039.jpg
20200213 131205.jpg
20200213 100756.jpg
20200213 100840.jpg
20200214 102316.jpg
20200214 103010.jpg
20200214 103152.jpg
20200214 103415.jpg
5 Brosura za Natjecanje mladih.pdf
20230202 121237[1].jpg
20230202 121255[1].jpg
20230202 121318[1].jpg
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Dnevni tisak |
Za nastavnike |
> e matice |
> Portal za škole |
> CARNET |
> MZOS |
> e-knjižnica |
> Priručnik za učenje |
> Sigurnost na Internetu |
> Webmail |
> e-lektire |
> Zlatna djeca |
> Zbornica |